Οι περισσότεροι αερομοντελιστές αγοράζουν τώρα  μοντέλλα ARF (Almost Ready to Fly-προκατασκευασμένα) και τα περισσότερα ράφια στα καταστήματα, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό,  είναι πλέον γεμάτα με αυτά τα μοντέλλα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τα μοντέλλα ARF…δεν σπάνε! Το αντίθετο μάλιστα. Συνήθως (ανάλογα και με την εταιρεία) η κατασκευή τους είναι μάλλον πρόχειρη και εύθραστη. Αν πρόκειται για μικροβλάβες, διορθώνουμε το μοντέλλο και δεν το πετάμε στα σκουπίδια.

Τα ακροπτερύγια είναι από τα πιο ευαίσθητα μέρη και αυτά που παθαίνουν βλάβες σε μια “άγαρμπη” προσγείωση ή ανεπιτυχή απογείωση.

acro_13

.Κολλάμε πρώτα στην άκρη της αεροτομής ένα μπλοκ χοντρής μπάλσας που δεν είναι ανάγκη να είναι μονοκόμματο, μπορεί να έχουμε κολλήσει κομμάτια scrap μπάλσας, με κυανοακριλική κολλα.

 



acro_2

Ξακρίζουμε σε χοντρές γραμμές την μπάλσα, ακολουθώντας το σχήμα της αεροτομής.

 


acro_31

Αρχίζουμε να δίνουμε το τελικό σχήμα και τις καμπύλες, με το τριβείο.

 


acro_41


Να προσθέσουμε και κάτι που έχουμε βρει αρκετά χρήσιμο: Αφού τελειώσει η κατασκευή του ακροπτερυγίου όπως περιγράφεται πιο πάνω, μπορούμε να το περάσουμε με ένα στρώμα υαλοϋφασμα-εποξική κόλλα και μετά να το γυαλοχαρτάρουμε με ψιλό γυαλόχαρτο, ώστε να είναι έτοιμο για βάψιμο ή επικάλυψη. Κατ αυτόν τον τρόπο η μπάλσα δεν “βουλιάζει” με το παραμικρό άγγιγμα στο έδαφος.

 


Παράσχος & Βασίλης Δεμίρης.