Στεγανοποίηση «Πλαστικοποίηση» της φόδρας πριν το βάψιμο.
Όπως όλοι καταλαβαίνουν η φόδρα έχει πόρους και υφασμάτινη υφή που δεν επιτρέπει το βάψιμο. Γι’ αυτόν το λόγο πρέπει να γίνει η παρακάτω απλή, αλλά απαραίτητη προεργασία πριν το βάψιμο.
Από χρωματοπωλείο αγοράζουμε βερνίκι Χρωτέξ βάσεως πολυουρεθάνης, άχρωμο, στιλπνό, διαφανές δύο συστατικών το οποίο στοιχίζει το λίτρο 13 Ευρώ
Αναμιγνύουμε σε ένα δοχείο 1 προς 1 από τα 2 συστατικά Για το συγκεκριμένο φτερό χρειάστηκαν 4 κουταλιές του γλυκού από το κάθε συστατικό για την κάθε πλευρά.
Αλείφουμε με ένα πινέλο το μείγμα πάνω στο φτερό μεθοδικά αρχίζοντας από την μια άκρη μέχρι την άλλη προσέχοντας να μην αφήσουμε κανένα τμήμα απέραστο γιατί όπου δεν στεγανοποιηθεί δεν βάφεται και μένει μπάλωμα άσχημο.
Μεγάλη προσοχή πρέπει να δώσουμε ώστε η επιφάνεια να είναι τελείως καθαρή χωρίς σκόνες , επίσης το πινέλο να το έχουμε βάλει από βραδύς στο νερό ώστε να σφίξει για να μην του φεύγουν οι τρίχες. Όλα αυτά τα κάνουμε γιατί ότι μείνει κατά την πλαστικοποίηση θα φαίνεται και μετά το βάψιμο.
Αν η πλαστικοποίηση γίνει με προσοχή τα αποτελέσματα θα είναι τέλεια.
Επειδή έπρεπε να ξέρουμε που βαδίζουμε όσον αφορά το βάρος , κάναμε μετρήσεις σε κάθε βήμα και ύστερα από παράκληση αναγνωστών, σας τις παραθέτουμε.
Μέτρηση 1η : Σκέτη μπάλσα βάρος = 376 gr
Μέτρηση 2η : Μετά την επικάλυψη = 436 gr
Μέτρηση 3η : Μετά την πλαστικοποίηση = 478gr
Μέτρηση 4η : Μετά το τελικό βάψιμο = 498 gr
Εκπέτασμα = 1.60m
Κάθε μέθοδος επικαλύψεως έχει τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά της. Εμείς έχουμε βρει σαν ένα από τα καλύτερα υλικά επικαλύψεως το solartex. Έχει όλα τα θετικά που χρειάζεται να έχει ένα υλικό επικαλύψεως, έχει όμως και ένα μεγάλο μειονέκτημα: Είναι πάρα πολύ ακριβό. Βέβαια όλα τα υλικά επικαλύψεως είναι ακριβά. Άλλωστε αυτός είναι ο βασικός λόγος που μας ώθησε να ψάξουμε να βρούμε κάτι άλλο και καταλήξαμε στην φόδρα, η οποία έχει τα εξής πλεονεκτήματα:
– Είναι μάλλον ελαφρότερη από το solartex.
– Είναι κατά πολύ ανθεκτικότερη από οποιοδήποτε μοντελιστικό υλικό.
– Δουλεύεται πολύ εύκολα.
– Δεν ξεκολλάει ποτέ.
– Είναι πολύ φθηνή.
Το μειονέκτημα που έχει είναι στις ενώσεις. Εκεί θέλει μεγάλη προσοχή να μη σηκώνονται οι άκρες των νημάτων προς τα πάνω . Πρέπει με το πινέλο και το σίδερο να τις στρώνουμε πολύ προσεκτικά. Όμως απαιτείται μόνο μία ένωση και την κάνουμε πίσω από τα aileron.
Προτείνουμε να κάνετε δοκιμή του υλικού πρώτα σε ένα μοντέλο που δεν πρόκειται να συμμετάσχει σε αγώνες και διαγωνισμούς:
α) για να έχετε δική σας εκτίμηση και
β) για απόκτηση εμπειρίας .
Παράσχος & Βασίλης Δεμίρης
0 Responses to Ιανουάριος 2005 – Το βάψιμο των μοντέλων-μέρος 5ο: Στεγανοποίηση/πλαστικοποίηση φόδρας