Ένας τρόπος ενίσχυσης φελιζολένιας πτέρυγας
Η πτέρυγα ενός φελιζολενιου CAB ήταν τόσο εύθραυστη
που φοβόμουν να την αγγίξω. Έθρυβε ……
….και λύγιζε τόσο εύκολα που δεν θα άντεχε όχι στην πτήση
αλλά ούτε στην μεταφορά
Έπρεπε να ενισχυθεί .
Ακολουθήσαμε λοιπόν την εξής μέθοδο
Κόβουμε ένα δοκαράκι από μπαλσα 7 μμ
και το κολλάμε με κυανοακριλικη ΓΙΑ FOAM στο χείλος εκφυγης
Σημαδεύουμε 8μμ στο χειλος προσβολης …..
….και κόβουμε με ένα κοπίδι
Κιανοακριλικη ΓΙΑ FOAM….
Και κολλάμε και το χείλος προσβολής
Για το ακροπτερύγιο , παίρνουμε μπαλσα 1.5μμ
σημαδεύουμε…..
…..κοβουμε….
….Βάζουμε κόλλα…..
…και κολαμε.
Σημαδεύουμε δεύτερο κομμάτι…
…κόβουμε και κολλάμε
Κόβουμε τα περιττά…..
Και καθαρίζουμε με ένα γυαλόχαρτο…..
Ακολουθώντας προσεκτικά….
…. το σχήμα ….
….της αεροτομής.
Παίρνουμε δυο φύλα μπαλσα των 1,5μμ τα σημαδεύουμε και τα κόβουμε στο μήκος της μισής πτέρυγας.
Στρώνουμε σακούλες πλαστικές στον πάγκο εργασίας
Κολλάμε …..
….τα δυο φύλα μπαλσα των1,5μμ μαζί
Σχεδιάζουμε την πτέρυγα κατά ένα εκατοστό μεγαλύτερη
Κόβουμε.
Δεν χρειάζεται μεγάλη ακρίβεια
Κόβουμε δυο δοκαρακια από γερό ξύλο (οξιά η αεροπορικό κόντρα πλακε) και κάνουμε τα ανάλογα λουκια στο φελιζολ
Παίρνουμε UHU ξυλόκολα η ατλακολ ξύλου
Και βάζουμε όπως στην φωτογραφία
Με ένα κομμάτι μπαλσα στρώνουμε την κόλα παντού
Αν χρειάζεται να βιδωθούν αργότερα αντηρίδες ,σκάβουμε
το φελιζολ και βάζουμε ένα κομμάτι κόντρα πλακε
Βάζουμε την μπαλσα επάνω
Έχουμε αγοράσει από το jumbo αεροστεγείς σακουλές
για φύλαξη ρούχων…..
…..με την ειδική βαλβίδα
Βάζουμε μέσα στην σακούλα το φτερό με την μπαλσα
στην θέση της
Κλείνουμε την σακούλα με το ειδικό φερμουάρ αεροστεγώς
Βάζουμε το πρωστομιο μιας ηλεκτρικής σκούπας στην βαλβίδα και αφαιρουμε τον αέρα.
Η σακούλα αγκαλιάζει σφιχτά το φτερό και πιέζει δυνατά ,παντού και ομοιόμορφα την μπαλσα
Προσοχή. Αν δεν έχουμε κλείσει καλά την σακούλα σε ένα λεπτό θα πάρει αέρα και θα την δούμε να χαλαρώνει.
Κλείνουμε καλά και ξανά αφαιρουμε τον αέρα .
Την αφήνουμε έτσι όλη την νύχτα
Το πρωί καθαρίζουμε τα περιττά και τρίβουμε με ένα γυαλόχαρτο
Φυσικά μπορούμε να κάνουμε ταυτόχρονα και της δυο πλευρές
Αλείφουμε με εποξι τα δοκαρακια και τα σπρώχνουμε στα λουκια
Κάνουμε το ίδιο και με το άλλο τμήμα του φτερού
Σπρώχνουμε μέχρι να ενωθούν
Πριν στέγνωση η κόλλα βάζουμε το φτερό όπως στην φωτογραφία
με αρκετό βάρος ώστε να κάνουμε δίεδρο ……
…..αλλά και για να ελέγξουμε την αντοχή του
και εκεί που είχαμε ένα εύθραυστο φτερό που έσπαγε και μαδούσε με το παραμικρό
τώρα θα έχουμε για πολλά χρόνια ένα πανίσχυρο άκαμτο φτερό
Παράσχος & Βασίλης Δεμίρης