Tοποθέτηση πτέρυγας και ουραίου στην άτρακτο
Είναι πολύ σημαντικό να τοποθετεί η πτέρυγα και το πίσω οριζόντιο σταθερό (STABILIZER) στης σωστές μοίρες
Γιαυτό προτείνουμε τον ακόλουθο τρόπο.
Για όλους τους τύπους αεροπλάνων το stabilizer πρέπει να έχει 0 μοίρες ως προς την οριζόντια γραμμή της ατράκτου,
Ενώ η πτέρυγα για τα περισσότερα υψηλοπτέρυγα εκπαιδευτικά πρέπει να έχει από 0,5 έως 1 μοίρα ως προς την
οριζόντια γραμμή της ατράκτου
Φέρουμε μια οριζόντια γραμμή από το μπροστινό μέρος της
ατράκτου στο υψος του άξονα της μηχανής μέχρι την ουρά .
Αυτή είναι η << οριζόντια γραμμή της ατράκτου>>
Με δυο μανταλάκια στεραιώνουμε επάνω στην γραμμή ένα πηχάκι
Και επάνω στο πηχάκι στεραιώνουμε ένα αλφάδι
Με ένα λάστιχο εμπρός και ένα πίσω σταθεροποιούμε την άτρακτο επάνω στον πάγκο εργασίας
Τοποθετούμε ένα κομμάτι μπαλσα σαν υπομόχλιο όπως στην φωτογραφία ώστε όταν το μετακινούμε
μπρος -πίσω να ανεβαίνει η να κατεβαίνει η ουρά του αεροπλάνου
Μετακινούμε μπρος η πίσω το υπομόχλιο μέχρι το αλφάδι να μας δείξει μηδέν. (H φυσαλίδα κέντρο)
Αυτή θα ειναι η θεση του αεροπλανου στον αερα οταν θα πεταη σε ευθεια οριζοντια πτηση
Βάζουμε ένα δεύτερο αλφάδι στο ΑΚΟΛΛΗΤΟ ουραίο οριζόντιο σταθερο (stabilizer)
Μετακινούμε πάνω -κάτω το stabilizer μέχρι και αυτό το αλφάδι να μας δείξει μηδέν.
Τώρα θα πρέπει και τα δυο αλφάδια να μας δείχνουν μηδέν
Σε αυτή τη θεση κoλλάμε με εποξι το stabilizer
Με το stabilizer κολλημένο…….
Με δυο λάστιχα και με δυο πρόχειρα δοκαρακια στεραιώνουμε την
πτέρυγα επάνω στην άτρακτο
Βάζουμε ένα κλινόμετρο στην πτέρυγα
Βάζοντας κατάλληλα πρόχειρες σφήνες όπου χρειάζεται
(αν χρειάζεται) βλεπουμε που πρεπει……….
να σημαδέψουμε και να κόψουμε κατάλληλα το σημείο που κάθετε η πτέρυγα ,ωστε να επιτύχουμε το κλινόμετρο να μας
δείξει από 0,5 έως 1 μοίρα
Τώρα σε αυτή τη τελευταία φάση πρέπει τα δυο αλφάδια να δείχνουν 0 μοίρες
και το κλινόμετρο να δείχνει από 0,5 έως 1 μοίρα.
Καλή Χρονιά
Παράσχος & Βασίλης Δεμίρης.